באיזה שלב אתם נמצאים?

לחיות עם זה

21 בינואר 2015

לחיות עם זה

חיי היום יום בעולם כמו שלנו הם אתגר לא פשוט. עומס הגירויים הוא כמעט בלתי נתפס; כל החושים שלנו עסוקים בלי הרף ועמוסים ללא סוף. בתוך העומס הזה אנחנו צריכים לבצע מטלות יומיומיות מורכבות, שדורשות פיצול קשב, מהירות ויעילות.

אם לא די בכך, הרי שהחברה המאורגנת מאוד, שבה אנו חיים, מציבה לכולנו כללי התנהגות נוקשים למדי – לעמוד בתור, להכין שיעורים, למלא טפסים, לציית לתמרורים. כל חריגה מהכללים הללו גוררת עונש, סנקציה, או סתם סכנת נפשות.

כל זה לא פשוט עבור אף אחד, ומסובך שבעתיים עבור מי שמתמודד עם הפרעת קשב ומתקשה לתכנן, להתארגן, לדחות סיפוקים ולהיות סבלני. באופן פרדוקסלי, גם זמנים שבהם אמורים "להירגע" – טיולים, חופשים ונופשים – הופכים למטלה מורכבת עבור מי שיש לו נטייה להיפראקטיביות ואימפולסיביות וקשה לו בזמנים שבהם אין גירויים ואין משהו "שצריך" לעשות.

אז מה עושים?

בקובץ המאמרים שבקטגוריה הזאת תמצאו התייחסות לכל צד ורובד של החיים עם הפרעת קשב.

כי חיים עם זה. כי זה לגמרי אפשרי, לגמרי בהישג ידכם. זכיתם בהפרעה שהיא ברת טיפול ואפילו יותר מזה: יש בה יתרונות גדולים ופוטנציאל צמיחה אישית אדיר.

יש דברים שצריך לדעת כדי שהפוטנציאל הזה יתממש – קצת בירוקרטיה, קצת טיפים, כמה המלצות ועוד כל מיני עניינים שנראה לנו שיכולים להיות רלוונטיים לכם ולהקל על חייכם.

אחת, שתיים, שלוש. חיים !